2011. augusztus 4., csütörtök

Abfahrt

Kicsit eltűntem, mint a paliklaci a Gyuszi mellől, dehát volt dolog kilóra, ötlet sehol, haknikkal meg nem akartam higítani a blog "színvonalát", ezért inkább nem írtam semmit.
Ellenben ismét visszanyúlok az egyik kedvenc szeánszomhoz, a "mit vegyünk gombokért" témához.

Én mindig nagyra értékeltem a haladást, hiszen a régi dolgokat is ki kellett valakinek találnia, ami akkor novicsentó dolog volt (bázze, TDI, miafasz). Ezért általában elolvasom Big Márton linkjeit, hogy milyen pujaro shavo az új villanyos A6, meg a 3 litert fogyasztó dízel hibrid 911-es mekkora fáraó. Aki egy kicsit is emocionális viszonyban van a járművekkel, az érzi, hogy ezek kurvajó technikai cuccok, de lelketlen PE - fém kombók. Ebben a Porschéban vajon benne van még az öreg Ferdinand szelleme? Benne a lóf@szt..

Ha csupán száraz tények szerint választanék autót, biztos megvenném a dízelhibridet, mert azzal óvom a környezetet meg a pénztárcám is. Nade, mivel az átlag csodaprolinak nincs ilyenre pénze, meg 250 a svejczi frank, nemigen van mód óvni a natúrát. Ezért aztán marad a 600.000-t futott fasza olajkályhák, meg a szarráforgatott, benzin - olajat 1:1-ben fogyasztó benyások kínálata.

Mivel volt már autós rész (ez a bevezető is oda illett volna), ezért most kicsit a vanpééénz kategória jön, nézzünk néhány motort, mert ugyebár a kétkerék az ebben a ganaj országban baromi nagy lukszuscikk....
Kicsit szűkíteni kellett a kört, hiszen van rengetegféle motor. Krossz abszolút nem érdekel, a bilisisakos csopper detto; mindennapi használatra, kis baromkodásra, kirándulásra való gépeket választottam. Hogy ne kapjam az F-et, hogy " kéthengerbuzi, vibrátoros, benzintemető majom" ezért 3 féle hengerszámú motorból fogok nézni. Mivelhogy a tellvilmos meg a stüszi vadász igencsak felkefélte a CHF-HUF eredményt, meg "mindenkiadjaodaapénztamitmielbasztunk" fasza államadósság csökkentő program is fenyeget, a felső határt 600 mátyásban húztam meg.

1. Suzuki DRZ-E 400

Fúhát, 1 hengeresből nehéz választani, hiszen ezek általában kis hengerűrtartalmú motorok, nem igazán túrázásra valók, max. 50 -100 km-re, meg elég hamar unalmassá válhatnak (igen, tudom, a bevásárlókosaras babettán is meg lehet halni).
Az egyhengeresek versenyzője a DR-Z, egy supermoto. Azért gondoltam erre, mert ezzel bőven lehet állatkodni, valamint azért tempós haladásra is képes. Előnye, hogy jó keskeny, könnyű, jól lehet vele kanyarogni, meg a baromszuzukis tükrét sem fogjuk talán lecsapni a pirosnál. A dizályn elég fapad, végülis mintha egy padra tettek volna 2 kereket kb. Az első lámpa sem egy Pininfarina - Giugiaro meeting eredménye, ezzel együtt mégis egy pofás járgány. Ha dobunk rá egy sportdobot, még a szomszéd faluban is fogják tudni, hogy vanpééénz benzinre.
Motorikusan bika, 50 ló, a népítéletek alapján írom az alacsony szervízigényt.



Brutál

Kicsit bamba az egytárcsa - egycső kombó


További lehetőségek az egyhengeresek közt: gyakorlatilag a szoci motorok 90%-a (MZ, Jawa, Pannónia, izmosoknak IZS), a pidzafutár gépek(Yamaha YBR 125, Honda CBF 125), LC4 blokkos KTM-ek, régi 2T sportmotorok.

2. Aprilia SL 1000 Falco

2 hengeresek közt általában kétféle elrendezésű blokkok vannak: a sorkettes és a V2-es (L2)-es. Mivel most a zsebünkből is folyik ki a valuta, válasszunk egy ezres V2-est. Az öreg RSV uncsitesójából egy korosabb darabot már kapunk ennyiért. A blokk ugyanaz, mint a Millében, kicsit túrásra hangolva, így is 114 lovat kapunk, ami kb. a japán túraezresek teljesítményének felel meg. A 60°-os hengerszög miatt viszont nem a tipikus japán hang köszön vissza, hanem egy kicsit másabb, magasabb tónusú dörgés. A motort elöl-hátul Brembo tárcsák lassítják, azért az már jelent valamit, ha az új GSX-R-en is Brembo van...
Külsőre semmi, de semmi extra, egyedül a 2 párhuzamos alumíniumidom lehet különleges , az új MZ-ken van hasonló. Mutatósak a felnik, valamint a 2 dob is eléggé feldobja a kicsit uncsi küllemet. A műszerfalat Krino spanifere szerint "egy Regattábúl baszták bele", két digitális téglalap közé tettek egy Veglia Borletti négyzet alapú mutatót...Lehet benne valami.
Előnye, hogy túrás kialakítása miatt kényelmes, jól málházható valamint nem minden motoros pihenőben van belőle 50. Hátránya: "öreg is, olasz is, szar is".



Azért csak beleküldtek 63 ezret..

Borzalom

A kéthengeres kategória további jelöltjei: egy rakás Suzuki GS500, egy halom csővázas SV 650, Kawasaki Er-5, Hyosung GT-k (igaz, hogy koreai, de megfontolandó választás lehet), Ducati SS, 600-as Monster ,néhány csopper, érdekességként egy Moto Guzzi is kapható ennyiért. Taps.

3. Triumph Daytona 955i

Ennyiért sajnos nem lehet Barkaszhangú angol lordot venni, ezért ezt a helyet kihagyom. Egy db van mindössze, egy papír nélküli 955. Aki látta a Vas című 1000 Oscaros filmet, annak ismerős lehet, mert a Ice Cube-nak volt ilyen. Sajnos szétvitte a vonat..



A videó minőség mutatja a film minőségét is..

4. Kawasaki ZX-6R

Fúú, soha nem gondoltam volna, hogy salátát fogok ajánlani bárkinek is.. A 4 hengertől amúgy is ver a víz, főleg a hatkilósétól. 1000-est nem akartam ajánlani, azért nem kell meghalni rögtön. A régi SRAD Suzukiktól meg egyszerűen hánynom kell (majd Arniét szépen kivesézem). A naked kategória is megfontolandó (Hornet, Bandit, Fazer trio), de azok meg nem tetszenek annyira.
Ez a Kawasaki talán még valahogy kinéz, még a duplacsöves 10-es, meg a ZZR-ek és a Z-k vállalhatók. Kicsit buta a lámpa, de a korabeli Yamahák meg Suzukik közt egy remekmű. Mindkét ülés jó nagy rajta, mi is, utasunk is kényelmesen elfér. Ha kell csomag, doboz, az is. A jó öreg Mikuni karbis aggregát 110 lóerőt biztosít, bőven elég kirándulni. Meg hát lehet bele csapatni a fasza E85-öt.
Ennyiért több ilyen is található, lehet választani. Hasonló kinézetű a ZX-9R is, viszont ott már van Dzsedi, úgyhogy azzal óvatosan.



Mélyebb hangú, mint a háverek

Kategóriatársak: Suzuki GSX-R 600/750 SRAD, Honda Hornet, Suzuki GSX-F 600/750, Bandit, Kawasaki ZX-9R, ZZR 600, Yamaha Fazer, régi R6.


Fasza, hogy elolvastátok, itt egy kis szavazás, lehet tippűni:



Melyiket hajtanád?
A sárga DR-Z-t
A Falcót
Tennék hozzá, és vennék egy Triumph-ot
Kawát
Csak új motort vennék
Leszarom, nem érdekel, szar a cikk stb..





Szavazás állása


Na, áhoj poplacsek.







1 megjegyzés: