2012. január 2., hétfő

High rollers

Na yoonapot olvasók, üdvözlök mindenkit az új évben. Remélem mindenki megfogadta, hogy az újévben többet edz, eldobja a szimfit, kevésbé fröcsögteti a kulát, meg minden ilyesmi jóság. Amiből persze 2 hét múlva nagy büdös semmi nem lesz, dehát legalább 2 hétig faszák voltunk. Akinek van autója, biztos szembesült már a kötelezővel kipostázott "baleseti adó" nevű legújabb rókabőrrel. Hogy miért kell már megint az autóst szopatni az elbaltázott pénzügyi döntések miatt, a fasz se érti, de ennek a vitának nem itt a helye. A 415 ft-os benzinár meg szintén egy röhej az ember fizetéseihez mérve.
Aki ezek után is akarna valami low-cost pimp fújatós gépet, az olvassa tovább, aki meg nem, annak a következőekben lesz low-cost no pimp faék autó-ajánlat. Ha meg millió feletti cirkálókat akarsz, akkor kurvára rossz helyen jársz, Apa.

Témába vágó a videó

A következőkben két igazi germán harci szekér lesz felvonultatva, mindegyik igen nagy rádzsa gép volt. Próbáltam egy kategóriából választani, túl picsás se legyen, de olybá se tűnjön, mintha a pöcsünkre akarnánk pumpát tenni.

Emlékszem rá, valami ilyesmikre recskáztunk bábu korunkban a vonyarci strandon a parkolóban a Wartburg hátsó ülésén.

Kezdjük is hát:

Audi 100 (1991-1994)

Csávóim, nem tudom ki találta ki ezt a formatervet, de az tuti, hogy annyira vágta a tematikát, mint az öreg Béci papó a félfocit, rettentő profi lett. Nekem innentől számít prémiumnak a négykarikás, ez a forma minden Audi alapja.

1991-ben jött ki ez a C4-es szériás 100-as, de a külső jellemek a későbi A6-ra való átcímkézés után is változatlanok maradtak. Sőt, még a gömbölyű A6-on is felismerhetőek ezek a formajegyek. Miután az OOOO-nál kitalálták ezt a Need For Speed-es "single frame" rácsot, onnantól már kevésbé szembetűnő ez a korai formavilág.

Az autó rengetegféle motorral volt kapható, 2.0-tól 2.8 köbcentiméterig 4 illetve 5 hengeres soros, meg V6-os benyás, ezenfelül természetesen volt olajkályhás is, 5 hengeres sima dízel meg a korai TDI-vel szerelt változat.

2012-ben is jól mutat az Avant

A belső tér ma már egyenesen ocsmánynak számít, de akkoriban még a többi autóban sem volt szebb belső tér: Az a nagy íves árnyékoló meg a mai szemmel vállalhatatlan kinézetű kormánykerék, nagyon rossz helyen lévő fabetét, a fekete felső rész meg a szürke alsó kontrasztja pont olyan, mint a szuzukiban.

Nincs szebb Audi

Ma már fillérekért lehet venni ilyen masinát, a hahu-n 5 kiló körül tudunk hozzájutni egy eléggé olasz példányhoz. Vigyázzunk, mert a legtöbbje már a hazájában megette a kúbásza javát, úgyhogy óvatosan a lógóbelű karikásokkal, mert abból még az Edd China se csinál újra autót. Teszkótemető, idős orvos bácsinéni nepperszöveg szinte kizárt dolog. A modell 1994-et követően A6 néven szaladt tovább, akinek bejött ez a dolog, érdemesebb onnan választani.

Eléggé hihetetlen, hogy a 100-as is már 20 éves, egy Doxára kiflancolt géppel még a Studio elé is beállnék.

Mercedes-Benz W124

1985-ben úgy döntöttek a csillagosok, hogy parkolópályára teszik a "dinnyést", aka "ződcséges" furthermore "cigány" Mercit, a W123-ast. Ezt váltotta fel az akkor modernnek tűnő W124-es kódjelű, a termékpalettán a közepes méretű Merga. Az autó első blikkre kisgyerek által rajzolt 3 dobozos téma, de valahogy nagyon összeáll a kép, ha közelebbről zoomolunk: komolyságot sugalló hűtőrács, nagy szélvédő, vaskos C oszlop, és elegánsan kialakított csomagtartó rész. Emlékszem rá, hogy mikor kis fasz koromban mentünk a "hegyre" anyámékkal, az egyik kérónál mindig állt egy taxi színű, már akkor is igen tetszett.


Csapassad Bohlen, Isten vagy gecoo

Külsőt tekintve 3 féle megoldásból lehetett választani: a sedan, a kombi (TE) és a kupé (CE), amelyekből szerény véleményem szerint a kombi vállalhatatlan.

Belülről már egy fokkal job, mint a 100-as, sokkal jobban néz ki egésszében. Egy dologgal tudtak mégis páros lábbal ugrani a szarba, mégpedig a kék belsővel..Ez a megoldás annyira hányadék, hogy elképzelésem sincs, hogy bólinthatott rá erre normális ember...

Motorválaszték nagyon bőséges, mint a lomispiacon a pornó VHS, soros 4, soros 6, V8 benzin, mindez 2 litertől egészen 5-ig, meg aztán kormolhatunk kedvünkre 2 literes 4 hengerestől sorhatos 3 literig.

A használtautó piac amúgy szarásig van a típussal, van filléres, ami jól jöhet donorként, ha fel szeretnénk egyet újítani, vagy vegyük meg forgalomba helyezésre, aztán egy Dögös Roby CD-vel adjuk el egy Rómeónak, hátha elmegy a fék benne...Ezek többségét nem akarom az utakon látni. Másik véglet, a szalon állaptú, mint a Salamon töke, úgy csillog. Ebbe főleg a 3 ajtós kupé változatok tartoznak, de lehet venni szedánt is. Egyébként meg rengeteg, ebből a változatból faceliftelt E-klasse-t látok mostanában szaladgálni, kinti példányok. Szerintem a realitás valahol a középút, 7-800 ezerért már lehet elnöki verdát boltolni.

ÚÚÚÚÚÚ...:(:(

ÚÚÚÚÚÚ.....:P:D

+1 BMW E34 (1988-1995)

Nem lehet kihagyni a germán kúbászsörözésből a bajorokat sem, de valahogy olyannak tűnik a BMW, mint a Lovasi András a Sensation White partin, fehér póló van őrajta is, de valahogy nemigen illik a bandába.

A cápa ötöst leváltó (nem a lezsbeállásra gondolok) modell kissé átmenet a régi és az új dizájnú 5 Serie közt. Szembeötlő különbség, hogy az autó egy felhizlalt disznó látszatát kelti, hiszen a elődhöz, de még az utódhoz képest is egy brutális állat. Másik dolog még, hogy az ezt követő E39-en már nem dupla lámpák voltak, ezen pedig már nem kimondottan agresszív a 4 lámpa a cápához mérve. Az autó hátsó része sem igazán tetszik, biztos valakinek erre támad erekciója, de nekem eléggé pénteknek tűnik.

Francia autó..khm

Motorból a választék, Teszkó alsó polc kannásbor, van vagy 20-25 féle, alaposan tájékozódni kell vásárlás előtt, melyik mit tud, az egyforma űrtartalmúak is lehetnek küldönbözőek, mint teljesítmény, illetve külföld esetén beszopikázhatunk egy rosszabb euro-besorolást.

Belülről hozza az átlagot, világon semmi extra nincs benne, a bőrülések viszont nagyon kényelmesnek tűnnek.

Meg vagy hízva Jürgen

Árát tekintve a három közül a legolcsóbb, tehát relatíve gombokért lehet megvenni. Presztizse a mai kocsikhoz képest úgyanúgy lófasz, de szerintem egy szép állapotban lévő kocsival most is bárhol, bármikor meg lehet jelenni, ne feledjük, 6-7-800 bélásról beszélgetünk.



Melyiket választanád?
A 100-ast
A mergát
A BMW-t
Fos mind, 120 hónapra egy JUKE-ot





Szavazás állása


Ennyi lett volna, faterjaim, remélem olasz volt az összefoglaló. Kicsit kiégtem ebből az autós témából, nem jöttek a fasza kollokációk sem. A következőkben valószínű olyan dolgok fognak itt szerepelni, amik pozitív hatással voltak rám, vagy épp lebaszták a megszakítót. Kocsi ügyben meg zoomoljátok a tévében az Autókereskedőket, a Dzseremi Klárkszont meg a Totalcart.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése