2011. március 11., péntek

Oldschool baby

Na, kurvára történelmi szintű bejegyzés érkezik, hiszen ez lesz az első olyan, ami nemcsak itt, hanem Nagy Bigmarci celeb blogján is olvasható lesz, elvileg. Ennek az apropója pedig nem más, minthogy Márszi TopGear-on felbuzdulva kedvet kapott ahhoz, hogy saját ízlése szerint összegyűjtögesse a legjobb sportkocsikat, ever made..
Küldött nekem egy előzetes listát, amiben én sok hiányzó gépet tapasztaltam, valamint tele volt csizmás, meg albionos kocsival. Mivel szóvá tettem neki ezt, azt mondta, hogy én is írjak egy ilyen 10-es listát. A lista az övétől függetlenül készül majd, biztos lesz benne egyforma, de remélem hogy nem sok. A téma annyiban speciális, hogy 2000 évjáratig bezárólag lehet nevezni, viszont én annyiban szarok a sportautó definíciójára, hogy a halmazba beleveszem a kupékat is.
Lajossal nézegettük, mit kéne beletenni, több szem többet lát alapon, volt is virtuális erekció ezekre a gépekre, nem mint most. Itt főleg a rönó csoportra gondolok, az új Clio annyira ocsmány, mint a 4 hetes főzelék, a Nissan Juke-ról pedig nem lehet a jóízlés határain belül nyilatkozni, ha eladó lennék a Nissannál, rögtön egy fülessel indítanék annak, aki érdeklődik ezután a borzalmasan undorító dizájn kékhalál iránt, aki pedig az ENGEDÉLYEZVE pecsétet tette rá az utolsó műhelyrajzra, a tervezőkkel és a gyártósorral együtt beledózeroltatnám a tengerbe.
Na miután megvolt az anyázás, kezdem is:

10. VW Golf MkI. GTI

Rögtön egy igazi legendával indítanék, a Volkswagen Golf 1-es GTi-vel. Az autót az 1975. szeptember 11-én kezdődő frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatták be. A történet annyiból áll, hogy nem volt tervben a modell, viszont a kúbász meg a sör mellé villantani kellett valamit a kiállításra, amivel "maguk alá szarnak kétszer" az emberek, így a VW Bogár(ami szintén az autó komplementerhalmazába tartozó elemként szerepel nálam) racsingos kivitelének utódját képezte a VW modellpalettáján.
A dizájn meglehetősen olasz volt, a Giugiaro által rajzolt formavilág a Käfer után eléggé odabaszósra sikeredett, a GTi-ként pedig puncimágnes is volt benne gazdagon, hiszen akkoriban elég vllantós volt a 181 km/h-s végsebesség.
A GTi kezdetben 110 lóerős, 1.6-os motorral, K-Jetronic befecskendezős üzemanyagellátó rendszerrel, valamint az azóta is a GTi-t szimbolizáló piros keretű hűtőmaszkkal rendelkezett. Később a motort 1.8 literesre cserélték, viszont nem préselődött be Jürgen sokkal jobban az ülésbe, hiszen 112 lóerő vitte előre az amúgy 800 kg tömegű kis kompaktot.
Belső megjelenésének tervezéséhez kizárólag vonalzót használtak, körzőt pedig csak a mutatós műszerek elkészítéséhez. Az üléshuzat pedig kockás, édes istenem, mondjuk csak egy hajszállal jobb, mint a Dragon Tuning.


Piknikre esetleg..

Manapság csak kiállításon látni normálisat, vagy valami atomra hevített állapotban, falukirálya balfaszok használják sajnos. Respect, akinek még szép állapotban megvan.



Csapassad Demjén, istenvagy geco

9. Lotus Esprit Turbo

Kevés dolog van, ami megfog a Csalagút túloldalán. Undorító az idő, a baloldali közlekedés, a nők meg aztán végképp. Egyetlen dolog van, amire büszkék lehettek, az pedig a járműipar. Ez a Lotus még az igazi brit autóiparból származik, nem ebből a mai rizses, meg mindenféle konszern által felvásárolt, átcímkézett poéngyárakból.
Az alanyunk a több generáción át ezzel a névvel ellátott sportkocsi. Az első Espritet 1975-ben a Párizsi Autószalonon leplezték le, a tervezés itt is Giugiaro keze munkája. Kezdetben 2.0-ás 160 lovas motorral került az utcára, majd később kapta gazdagon a facelifteket, mind motorikusan mind külsőre, ami annyit jelentett, hogy 1987-ig változtatásokkal ugyanez az alap volt. 2 típus is csapatta 007-es filmekben, víz alatt, tűzben, mindenhol küldte neki az öreg Dzsémsz.


Bőr, kényelem mindenhol

A konkrét modell ezek közül is a 2.2-es turbo, 210 lóerős izomtibi, belülről egész tetszetős, bőr mindenhol, kurvajó ülések, kör mutatós műszerek. Király. Kéne.



Remek
8. Melkus RS1000

Úh, gecceeee, ezen beszartok majd, mikor először láttam, én sem hittem el, hogy ez komoly. A következő a szituáció: Német Demokratikus Köztársaságban vagyunk, minden csupa Trabi, meg Wartburg, jogos igény merült fel egy modernnek tekinthető, kétüléses, Hajógyárira járó, pinázós sportkocsira.


A szigorú állami tervgazdaság programjába végülis 1968-ban sikerült beleintegrálni a gyártást, amit úgy értek el, hogy a nyugati országrésznek villantani kellett, hogy van mód ezen a felén is
kocsiversenyt szervezni, ebből kifolyólag saját "márkakupát" indítottak a Melkusoknak. A Heinz Melkusról elnevezett sportkocsit kizárólag echte DDR cuccokból kellett összerámolni, ezért rengeteg ismerős okosság található benne, már akinek volt a feljebb említett 2 cvejtaktosból. Az alváz, futómű a 353-asé, kissé módosítva, a karosszéria az akkori nyugati sportkocsik mintájára készült a cigánytibi tanszéken (műgyanta alapú kompozit), felnyíló SLS ajtó, Ferrari lámpa elöl, Alfa TZ2 hátul. A kívülről impozáns megjelenésű autó egy pillanat alatt kacagás tárgyává válik, hogyha elfordítjuk a kulcsot. A 993 köbcentis, sorhármas 2T erőforrás egyenesen a 353-asból származik, a hengereket a 250-es MZ karburátora tömi racsingolajas keverékkel. Így a 70 lovassá váló, brutális gép 170 km/h-s sebességre lett képes, amit később kis hevítéssel 80-90 lóerősre kokszoltak fel. A versenyzésre is alkalmas géppel nyilván voltak gondok, farnehézként pörgött össze-vissza a macskaköves úton, mint a DJ Joci buli, illetve a menetszél szépen emelgette az elejét is.
Belülről, sportülés, szokásos műszerek + egy köridőszámláló kapott helyet. A modellből összesen 101 darab készült el.



Meglepő a Barkas hangeffekt

7. Alfa Romeo Montreal

"Én olasz" következik a sorban, egy igazi bérgyilkos. Legalábbis ha szemből ránézünk, rögtön duplakörlámpás gyilkos tekintet figyel ránk vissza, középen alfa pajzs, nagyon madness, többek közt ez az oka amiért ezt választottam, nem pedig a 33 Sradale-t.
Az 1967-ben belengetett autó nevét a bemutató helyszínéről, Montrealról kapta. A motor a feljebb említett Stradale hardosított változata, 2.5-ösre marták fel az innyektoros V8-ast, ami így nagyjából 200 horzepóver teljesítményűvé vált, és nagyjából 190 körüli tempóra volt képes.
Errő a kocsiról az alfaamore.hu-n találtam egy elég részletes beszámolót, bővebben ott tudtok olvasni a típusról.



Nagyon páva egy megoldás

Személyes okosságaim: igazi vidiakemény itálo, nekem nagyon tetszik a frontmaszk, odakúr a a pajzs, meg a lámpánál felhajló árnyékolólemez. V8, csőműszer (x10 km/h-s egységek), Bertone dizájn. Ami nem tetszik, az pedig a kormánykerék, 280-as Ikaruszban nincs ekkora méretű. Külön poén, hogy a benzinmutató 17 liternél kezdi jelezni, hogy helovigyázzlofasznincsatankban, holott ha már ennyiért tankolok a szuzukiba, akkor már pirosbetűs ünnepnek számítandó.
Nincs is egyebet hozzáfűzni, magáért beszél a yotób, egy fapapucsos faszi szépen felkamerázta a lényeget:



Pirosban jobb

6. BMW 635 CSi

Gondban voltam a BMW-vel kapcsolatban, mint a Jerzsi az olvasással. Oka pedig, a 635 és a 850 közti vacilálás, mindkettő gecijó, de a 6-os mellett szól, hogy cápa, ezért választottam inkább azt a felnyílólámpás Knight Rider 8-as helyett.
A 6-ost E24-es kóddal eresztették útjára a kúbászsörös bajorok, 1976-ban gördült le az első a szalagról, de ezek 630-as és 633-as típusok voltak. A 635-öst 1978-ban kezdék el összepakolászni, 4 évvel később kapott egy új blokkot, valamint kézi és automata váltóval is elérhető lett.

Van propeller a kormányban, 850-ben nincs...

Később a típusból M-es editiont is kiadtak, ami gyakorlatilag az M1-es blokkjával volt felszerelve, na ez felkapkodná a Thököly-n a macskakövet, ugyanis 282 lóerős lett a kupé, önzáró differenciálművel, Nappa bőrülővel, és hátsó ülésen is külön állítható klímával, italhűtővel szolgálta a benne bandázó HP Baxxterek kényelmét.
A motor 6.1 alatt tolta 100-ra a cápát, azért itt már volt félelem és reszketés az előzőekben prezentált modellekhez képest.



Papesz okosba elmondja a tudnivalókat.. Relax..

Na meg is volt az utolsó 5, nemsokára érkezik az első kvintett, érdekes szereplők lesznek azok is. Remélem tetszett a kis összefoglaló, kurvára várjátok majd Marchee kis összeállítását is, csak kivan dőlve, mint a karó.

Stay tuned;)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése